måndag 4 juli 2011

Skönaste läget

Hej!!! Hur har ni det i sommarvärmen? Blir det något scrappat??? Mitt scraprum är svalaste platsen i hela huset så jag har spenderat en del tid där när möjlighet givits. Bland annat har det blivit en layout. Med härligaste Lime Twistpappren från MME

skönaste läget

Sonen hade stora problem med magen som liten och var en orolig själ, stackarn. Mest nöjd var han när han blev buren som ovan. Tryggt och gott om magen och han brukade snart falla i sömn. Nu kunde man ju inte bära hur mycket som helst, men när morfar kom på besök, då bars det. Och bars, och bars…

Pappren är som sagt från Lime Twist och heter Boy Spots, Playful Galaxt samt Genuine Sky. Fotot är ju gammalt och dåligt, och inte blev det bättre av att scannas, så jag lekte lite med det och sen inkade jag kanterna på pappren med Distress Ink Weathered Wood för att förstärka de tonade hörnen på fotot. Likaså har jag gjort på journalingkuvertet. Det är från Maya Road och egentligen kraft-f'ärgat, men jag lade på ett lager gesso för att få det vitt. Stämplarna på kuvertet och på hjärtdiesen från Sizzix/Tim Holtz är Daily Junque från Pink Paislee. Chipboard från GCD har fått ett lager Distress Stain Weathered Wood (bästa och snabbaste sättet att färga in chippisar med – lovar!!!). Till slut fick den sig en fin brad från Reprint. En ros från reprint och sista resten av fantastiskt band från Pink Paislee fick avsluta det hela.

Ha det fint!

Tesa

1 kommentar:

Cath. sa...

Lyckan är väl ändå en bärande morfar! Underbar layout!
Kram!