torsdag 21 juli 2011

Min blogg dag...

och då är det ju dumt att åka till svärföräldrarna utan kamera så att jag kan ladda upp bilder på de alster som jag skulle blogga om;), så jag får hitta på något annat istället.

Så jag tänkte slå ett slag för en del av de nya produkterna som vi har tagit in i butiken.

Först ut är Mold-n-Pour, och vad är då detta? Det är en produkt från Ranger inom Melt art serien som du kan göra egna former av i gummi. Du blandar lika delar blått som grått/vit och tar en form (ex en charm) och stoppar i den i massan och låter det stelna, tar ca 10 min. Ett tips, se till att ha plockat fram vad du vill göra en form av och gärna någon extra för det stelnar relativt fort så att det går inte att använda (har prövat det själv, inte bra...). Jag kommer framöver visa nycklar, hjärtan och annat som jag har gjort former av. I formen kan du sedan ha i exempelvis Silk clay som du ser nedan (du kan även ha foam clay, bees wax eller UTEE som vi precis har tagit hem och testar, kommer upp i shoppen sen). Silk clay är en "lera" som du kan forma och den är sedan självtorkande. Jag har upptäckt att den krymper något när den torkar. Du kan sedan ha den som den är eller måla med akrylfärg eller annat.


En annan nyhet som har kommit in under sommaren är Sew Easy, ett verktyg som du kan göra hål för att sedan sy med floss, snöre eller annat. Och det finns ett antal huvud att byta med så att du kan göra olika mönster.


Pappersväg har det hänt mycket också. Vi har tagit in nya märken som Best Creation, fyllt på med nya serier från Basic Grey och vi har även tagit in 3 serier från ett nytt märke Authentique Paper. Här ser ni de härliga blå, grå papprerna från serien Journey.



Annat som vi har fyllt på med är en av mina favoriter: Glimmer Glam och Glimmer Glaze. De kompletterar Glimmer Mist för att få lite färg och glitter och glamour till dina alster. Kan användas på chipboard, papper, blommor eller bara som de är. Glimmer Glaze har en pensel i locket medan Glimmer Glam kräver en separat pensel.




Ni kommer att få se på de alster som finns i kameran ;) hur jag har lekt med dessa produkter.

Vi har tagit in ett urval av färger men är det någon färg ni saknar så är det bara att ni hör av er så tar vi in det också.

Jag hoppas att ni uppskattar våra nyheter och är det något ni saknar så är det jättekul att få mail eller telefonsamtal från er. Speciellt nu när det kommer så mycket nytt i samband med CHA.

1 kommentar:

Millanprillan sa...

Jättekul att se lite av nyheterna här också och en "förklaring" till sakerna, det är lätt att man missar saker ibland bland alla era roliga nyheter - och det vill vi ju inte! ;)

/Millan