fredag 29 juli 2011

Klättra med Playground

Tog med mig lite scrapbookgrejer när vi åkte på semester, kanske ville jag få lite tid att scrappa på kvällarna när barnen sov, och den här veckan har det funnits lite tid.

Bilderna till layouten är helt nya, tagna på Kjerringöy nu i sommar. Medan de andre gick på museum och gallerier smög sonen och jag oss i väg till en skola med lekplats så han fick klättra av sig lite.

 Jag har lekt mig lite med färg och målat lite blå himmel (det var faktisk riktig blå himmel den här dagen, men bilderna visar vit himmel). För att få färgen fördelad använde jag en brayer.

Nu på semestern har jag ingen symaskin tillgänglig och då är det jättebra att ha Sew It Easyn. Du behöver ett handtag och så kan du byta ut huvudet med flera olika typer av stygn. Jag har bara använt den som följde med som har vanliga raka stygn. Jag letade fram ett gammalt garn i mammas låda och sydde över de cirklarna jag klippte ur pappret Double Dutch  från Echo Park papers serie Playground.  Rubriken Klattre är den svarta thickersen Delight  från American Craft.

Har limmat fast två mönstrade papper bakom den vita cardstocken; Red Rover från Echo Park papers serie Playground.  och det gröna är Quilt från Echo Park papers seire Summer Days.  Alla stickers på layouten är Element Stickers från Echo Park papers serie Playground.

Lite närbilder



Ett litet tips innan ni klistrar foton i samma serie - se till att de faktisk kommer i ordning...... Det glömde jag.

Ha en fortsatt trevlig sommar. .

Inga kommentarer: