torsdag 7 april 2011

KALAS!!

i samband med att vi är i Örebro i helgen på Örebroscrappen (hoppas att vi träffar några av er där!!) så ska vi hälsa på några av våra vänner som har en dotter som har fyllt 1 år. Så jag har gjort ett grattis kort till den lilla (hoppas att de inte kollar in bloggen innan dess...)

Och återigen har jag tagit fördel av att vara på hemma plan ;) så jag har tagit lite av de nyheter som kom till oss i veckan men ännu inte hittat upp till webshoppen (vi har haft lite sjukdom här hemma). Jag har lekt med Pink Paislee Soiree. Helt underbar serie med massor av härliga färger.

Jag har gjort en stor 1:a genom att vika ett 30x30cm papper i mitten. Så på det bredaste stället är kortet 15 cm och så är den 30 cm hög. Jag har sedan skurit bort så att det ser ut som en 1:a och har två ställen som den sitter ihop som ett kort. Sen har jag tagit pappret Words och skurit till den så att det blir en liten vit kant runt om. Ritat stygn med en rosa penna och sedan gått loss på lite dekorationer tillhör serien. Det fanns så mycket att välja på att det blev svårt men fastnade tillslut på ett antal diecut från förpackningen Mini notes & Label, som innehåller 55 olika notes och diecuts.

Namnet är skrivet med Primas Gem Alphabet Turkos.
Här ser ni två av de die-cut som jag valde. Det prickiga bandet finns också i serien upptäckte jag efter ett tag men hade då redan tagit förpackningen som tillhör Mini notes & Labels. Bokstäverna är Thickers Darling Lipgloss och så lite band med babymönster.
Birthday vimpeln är också en diecut från samma förpackning som har fått först en vit fotomatta, sen en från förpackningsmaterialet och sen en rosa, allt för att det ska synas ordentligt.
Insidan ser ut så här. Då ser ni var jag har skurit ut 1:an. Ena sidan har jag sprejat med Smooch Spritz Cosmic Pink. Den andra sidan har baksidan på pappret Words. Och en diecut från samma förpackning (väldigt användbara!!!)
Och jag har lite pearls från Prima lite här och där.

Tack för titten och hoppas att ni står ut med att vänta på allt det nya...

2 kommentarer:

Maritha sa...

Så läckert!

Ziro sa...

Supersnyggt! Vilken rolig idé att göra kortet i form av en siffra, den idén ska jag nog sno.