söndag 24 april 2011

Jag har gjort ett påsalbum!

Det tillhör inte vanligheterna att jag gör minialbum men jag fick två påsar av Perra som jag inte kunde komma på något annat att göra, än ett minialbum. :)

Jag har istortsätt bara använt mig av papper från BoBunny's Olivia serie. Fina blommor på framsidan och en bingobricka med en fjäril på. Titeln är skriven med alfabet ut Oliviaserien, på en kartongbit från blomsterförpackning som jag stansat ut med en TH dies.
 Lite överallt i albumet har jag fäst dekorationer ut Scrap-Perras dekorationskit från BG - Marjolaine. I dessa kiten får man blandade dekorationer från de olika serierna. På första bottenfliken har jag fäst ett Cardstock som försättsblad.
 Mittuppslaget har fått fler stickers från Olivia serien och lite rosor från Prima.
 I varje påse har jag stuckit in två cardstock tags som jag fäst foton på. Eftersom påsarna har en så tydlig falsning i kanterna, så är det perfekt att placera tags där. Det skymtar fram lite Pompom band där, på ena tagen.
 Jag gjorde mina tags i två olika storlekar. Detta för att när man viker botten som jag har gjort så går den ena tagen längre ner än den andra och nu sticker de ut lika långt mellan handtagen. Och här är mer dekorationer ur deko-kitet Marjolaine; lite knappar och ett gem.
 Det är lite kul att göra minialbum när man väl kommer igång. Jag kanske gör flera, en annan gång. Bianca, som är 4½ tycker att det är så fint och undrar om hon verkligen får titta i det.. *s* Det är ju liksom det som är meningen. Att de ska få titta.. 

Ni som var med på Perras träff förra helgen hade möjlighet att titta närmre på albumet då, för det var det som låg där nere på bordet där de visade en annan variant av påsalbum.

Ha det gott i solen! Glad Påsk på er!

5 kommentarer:

Annelie sa...

Snyggt, gillart verkligen!!!

Stephi sa...

håller med Skräpan, snyggt!

Mrs X sa...

Vilken kul idé!

TesaB sa...

SÅ underbart! Hade ju nöjet att få titta på det på nära håll och det är verkligen helt fantastiskt!!!

Ziro sa...

Jättefint påsalbum! Jag såg det ju dessutom live! Ursnyggt helt enkelt.