torsdag 28 april 2011

Godis och skratt...

skulle kunna vara samtidigt men nu är det på två olika saker.

Först en LO om skratt, ett kort på vår kära dotter. Och jag har försökt inspireras av vår kära kollega Willea och är ganska nöjd med den. Jag har utgått från olika papper från Basic Greys Kioshi serien. I botten finns baksidan på Fuji och baksidan på Mokuren ovanför det. Bakom fotot finns Water Lily och framsidan på Fuji.

Det gröna pappret (Mokuren) har jag rivit på kanten och färgat in med Distress Ink Pad. Övriga papper har jag rivit med en edge scraper och distressat. Sen har jag gått lös på dekorationer. Det är blandat med diverse Prima blommor (inkl några nya som kom till oss idag) och någon Reprint och Petaloo blomma. Jag har även använt spets, organzaband, knappar från Tim Holtz, bladpins, Prima swirls och dekoration från Bo Bunnys Gabrielle Buttons (metallfjärilen samt fjärilsknappen på minikuvertet från Canvas). Ramen runt fotot kommer från Kort & Godt och i botten hänger lite Baubles från Tim Holtz. Typ allt finns hos oss även om det inte alltid har hittat upp i shoppen så av intresse så ta kontakt.

Närbild på lite blommor från Prima.
Närbild på min egen virkade vita blomma som har en Reprint brads i mitten. Har börjat med att virka egna blommor och det är sååå kul. Ni kommer att få se fler framöver.
Lite swirls och fjärilar. Swirlsen har jag delat upp i flera olika delar för att få den var jag vill.
På tagen har jag skrivit lite journaling som jag har stuckit ned i ett minikuvert, perfekt när man inte alltid vill att det ska vara synligt.

Nästa alster är en godispåse som jag har altrat. Vi har fyllt på av de påsar vi har samt tagit några fler storlekar. Så här ser den ut tom.
Och så här när den är klar. Jag har dekorerat med Pink Paislees Queen Bee. Framsidan har Honey Bee och baksidan har baksidan på Queen Bee (ni ser den framvikt över kanten).

Jag har även gjort ett titthål in i påsen med hjälp av Spellbinders med en cirkel och så har jag gjort en matchande ram med scallop cirkel. Hålet har jag täckt med vanlig cellofanplast mellan påsen och mönstrade pappret.
Baksidan är bara enkel. Ett organzaband håller ihop så att allt godis inte ramlar ut.
Närbild på godiset ;)... och så runt titthålet har jag dekorerat med blommor som jag har klippt ut från mönstrade pappret Honey Bee.
Hoppas att ni har hittat lite inspiration.

3 kommentarer:

Marie Wisén sa...

Lika fin LO som Kristin-Vitamin själv!
Man blir glad bara man tänker på era fina barn. :)

Kram Marie

Elin (Ellen) sa...

Hej!!
Vilken härlig LO som du gjort, härliga färger :)..
Din godispåse är jättefin, enkelt och jättefint.. Hoppas att den om fick påsen blev nöjd iaf ;)
Ha en fortsatt bra dag!

Mvh Elin

TesaB sa...

HÄÄÄÄRLIG layout. Grymt med alla fina detaljer och lager!!! Och sicken läcker påse!!!