onsdag 2 mars 2011

Ytterligare en nyfödd...

Eftersom sonen fick en LO om när han var nyfödd tyckte dottern att det var orättvist (hennes favoritord just nu som de håller på att diskutera på dagis, lyllo oss!!) så jag tog ett kort från henne när hon var nyfödd och lekte med Chloe från 3 Bugs in a Rug serien. Jag har använt mig av Bicycle (baksidan som fotomatta), Dress up som "ram" runt LOn och Chloe Stripes i botten på ramen. Sen har jag tagit en del från Die cut shapes såsom banner och andra dekorationer.



Här ser ni närbild på några av de nya Prima blommorna. Spetsblomman kommer från Love Notes Sparkling som är en blandning av spets och pappersblommor. Rosorna heter Floret Gisele och den "platta" rosa blomman kommer från en E.line förpackning. Ni ser även titeln som är skrivet med Prima bokstäver och undertext med My Little Shoebox ministickers.
Andra blomkonstellationen består även av blommor från Love Notes Sparkling och E.line. I mitten av den turkosa blomman ser ni även igen Arco Iris - Celebrate, perfekt att ha i mitten av blommorna. Ni ser även en bit av de härliga pom-pom banden från Prima, här den blåa.
Det blev ju lite rester kvar av de mönstrade papprerna så jag passade på att göra ett Grattis kort att ha i lådan att ta till när det kniper. Gjorde det väldigt enkelt med bara dekorera med mönstrade papper. Tagen som Grattis är skrivet på är en Movers & Shapers från Tim Holtz. Älskar dem nu när jag har förstått hur de fungerar!!! det tog lite tid för mig ;)
Tack för titten. Nu är det inte många dagar kvar till Karlstad. Vi har fått massor av nyheter som ännu inte finns i shoppen så det är väl värt att komma förbi och titta hos oss.

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Såååå himla söööööt!

La Vikinga sa...

Jättesöt LO!

Fin virkad blomma mitt i allt, och kortet jättesnyggt med glada färger. Precis vad vi behöver nu när vi vill att våren ska komma!

Charlotta / La Vikinga

TesaB sa...

Helt ljuvlig! Så många fina detaljer och härliga färger!!!