måndag 21 mars 2011

Semifinal nästa!

Det är svårt att undgå slutspelet i hockey så här års. Det pågår och pågår. Och pågår. Är man hockeintresserad så är det säkert roligt. För en medberoende inte lika mycket. Men man får försöka glädjas med dem man älskar och Färjestas BK tog sig efter stor dramatik vidare till semifinal i onsdags. Sonen var där och här är en bild på en mycket trött men mycket glad FBK-fan. (och jaaaaa, det var hans mamma som var med honom och jag kan säga att hockey är fantastiskt mycket mer givande och roligt på plats än som bakgrundsljud hemma).

semifinal nästa

Till den här layouten bröt jag upp finaste For the Record-kittet från Echo Park. HEEEELT underbart. Jag har klappat på det sedan mässan, men nu var det dags att sätta saxen I det. Jag var ute efter de fina gröna pappren som bas för min layout. Måste ju matcha mössan! : ) : ) : )

Dekorationen är en mistad canvasblomma och superkul att göra!!!! Basen är utklippta blommor och blad ur den här canvasen från Prima.

canvas

Fler varianter finns HÄR! Tjock härlig canvas som var som gjord att klippa ut och ha kul med. Blomman och bladet är mistat med Smooch Spritz i olika färger. Favoriten är Sun Kissed. En härlig gul med otroligt skimmer.

03 18_8592_redigerad-1

Övriga dekorationer är blingiga swirls från Prima, knapp och tiny types alphabet från Cosmo Cricket samt scrappers floss som jag färgat in med svart distressdyna. (perfekt om man inte har flossen I rätt färg!!!)

Ha en fin vecka! Må solen skina på oss och snön smälta!

Tesa

1 kommentar:

Mia KL sa...

så snyggt typ ALLT!!! och grattis till sonen och hoppas att det går bra framöver också...