måndag 14 mars 2011

Månadslayout för januari

I början av varje år har jag högtflygande planer för mitt scrappande. Göra en Bom (boken om mig)  i månaden, ett julkort i veckan, separat album till sonen med mera. Jag brukar hålla i en vecka ungefär, sen spricker det. Vilket innebär att månadsprojekten som regel aldrig blir gjorda. Och jag sitter här med ETT julkort. : ) Hur som helst så har jag bestämt mig för att försöka hålla kvar vid ett mål, nämligen att göra en sammanfattande månadslayout för varje månad 2011. Fotona finns ju  kvar, så att det är mitten av mars när jag gör första om januari spelar mindre roll.

Januari gick på alla sätt och vis i snöns tecken. Jisses vad snö vi skottade… Och vad skidor vi åkte! Så det fick bli temat. Och formatet 24x12, en dubbel alltså. Det är väldigt kul med dubblar, både att göra och att ha i sina album – prova!!! Och så får man plats med många foton om man vill!

januarisnö 1

januarisnö vänster_redigerad-1

januarisnö höger

Basen är vit cardstock mistad med Smooch Spritz Black Velvet. Pappren är från MME Stella and Rose, Hattiepappren. Helt ljuvliga, och som ni vet är MMEs papper alltid tjocka och härliga att jobba med.  Dekorationerna är få, ville få till en ren snökänsla (även om jag inte kunde hålla mig helt från blommeriet…). En scalloped border gjordes med hjälp av en stor knapp penna och sax, sen stämplade jag lite svagt I bakgrunden med Distress ink,  Weathered Wood och så lite spets och pom pom band. Scrap-Perra har pom pom-band I alla tänkbara läckra färger – KOLLA!!!Blommorna är utklippta ur pappret Hattie Happy Bouquet. Fastsatta med distanskuddar.

januarisnö detalj 2

Första delen av titeln är gjord av thickers, medan SNÖ är en egen skapelse gjord med hjälp av dator och en sax. Perfekt sätt att få till bokstäver i rätt font och storlek. Jag skriver ut mitt ord på baksidan av pappret med spegelvänd skrift, sen är det bara att klippa – för att få ramen runt har jag klistrat fast den utkloppta bokstaven på svart cardstock och klippt runt så det blir en lagom tjock “ram”. Bokstäverna blir lite mer stabila då.

Ha en fin vecka!

Tesa

1 kommentar:

Mia KL sa...

Hua, ligger oxå efter med mina julkort, får se om jag kommer ifatt snart....

Jättefin LO, gillar hur du har använt minsten och papprerna och fotona, ja allt...