söndag 27 mars 2011

En ny (?) Kortvikning..

Min StoraSyster håller på med lappteknik och syr kläder och massa annat, mest hela tiden. Men ibland hittar hon roliga papperspyssel-länkar till mig på Internet, eller som här: Ger mig en - för mig - helt ny vikning på ett kort!
Det ser inte så mycket ut för världen, även om jag använt det härliga Delovely pappret. Väldigt enkelt dekorerat är det, med en journalingruta utklippt från MonsterStew och tre knappar. Jag har lämnat plats här för valfri text, kan inte riktigt bestämma mig för vad det ska stå än.



. Det finurliga med just detta kortet ser man när man viker upp det, kolla här:

Totalt oväntat att öppna kortet så och det är dessutom gott om plats att skriva på! Det är ju inte så illa..
Här har jag använt mig av distressen Old Paper för att "skita ner" kanterna och vecken på Blooms -pappret lite.

Enkelt förklarat så är insidan av kortet ett papper i lagom stor kvadrat, denna är nästan 20*20 cm. Vik på mitten två gånger, så du har en liten kvadrat om 10cm kvar. Vik upp den igen och vik en gång diagonalt, bakåt, så du har insidan utåt.
Skär till de båda rektangulära bitarna, lika stora. De här är ca 11*14 cm.
Det är noooga när du fäster insidan på ytterkorten, att du hamnar så långt ut i hörnet det är möjligt, eftersom hörnet annars naggas av att pappret krockar när man öppnar det. Prova så får du se vad jag menar.

Det är ett enkelt kort att göra men det är väldigt effektfullt när det öppnas. Helt klart min nya favorit!

Ha en bra Söndag!

7 kommentarer:

Ziro sa...

Snyggt och vilken skojig vikning!

TesaB sa...

Åhhhh, läckert!!! Jättekul vikning!!!

Pippin sa...

Kul vikning och snyggt blir det. Måste provas.

Stephi sa...

tack för visningen!!

annkan sa...

Riktigt läcker kortvikning- och ett fint kort också!

Maiden sa...

Läckert!!
Måste provas!
Kram

måndotter sa...

Vilken kul vikning, den ska jag prova. Tack för tipset.