söndag 27 februari 2011

Inte alls som jag..

Det är så märkligt att en viss sorts papper kan få en att gå helt bort ifrån "trygghetszonen"..  Denna Lo blev inte alls som jag hade tänkt mig. Inte alls som jag brukar scrappa. Inte alls Clean & Simple.. Men jag är himla nöjd med den ändå. Massa utklippt, egengjorda dekorationer och massa lull. Det är ju inte jag!  *skratt*

Den underbara serien jag har satt saxen i är Cosmo Crickets Togetherness. Färgerna stämde så bra in på fotot från förra årets påskfest. Jag har använt mig av alla papper i serien och lite chipboard stickers.
Ovanför fotot, precis brevid molnet, ser ni en liten rulle. Det är samma röda fina papper som jag använt till blomman. Det är randigt på baksidan. Härpå har jag skrivit journalingen och puttat ner den bakom fotot. För att få ett bra grepp att lyfta upp den med så rullade jag ihop ena kanten och fäste med dubbelhäftande tejp.
Jag har överallt använt mig av distressers i olika färger, för att få till en sliten look och lyfta fram skuggor.
Jag skar ut två fyrkanter som jag rullade ihop, hårt, på diagonalen, då blev det en fin effekt. Fåglarna är urklippta från Birds of a feather, och jag har dragit en tuschpenna utmed kanterna för att markera dem.  Titeln på min LO är taget från namnet på pappersserien, den lilla remsan man klipper bort från pappret. Här passade den bra in i färgerna och med fotot.
 Denna blomman har jag gjort genom att dragspelsvika en remsa av Making plans, ca 5 cm bred och 12" lång, med ungefär en halv cm mellanrum. Limmade ihop den och fäste ett lock över mittenhålet som blir. Detta täckte jag med en urklippt "blomma" ur Pinweels.  Toppade med en chipboard stickers och lite floss.
 På höger sida om fotot har jag klippt lite ur Reunion. Använde min MS stans och har i två lager veckat pappret bakom halvcirkeln för att få till den spetsen. Tycker det blev fint.
Inte alls jag, men fin ändå. Till och med barnen här hemma säger att den inte ser ut som mina layouter brukar.. Det var lite kul att de faktiskt har reflekterat över det. :D

Nu är det inte många timmar kvar innan det är försent för att vara med i februari månadstävling. Men lite tid har du. Ta chansen och lycka till! Det är kul att se alla fina tolkningar i forumet. 

5 kommentarer:

Unknown sa...

Den är underbar!!

Cornelia sa...

Har ju sagt det förut... men den är ljuvlig! Gillar dina häftiga pappersrullar... OCH allt det som du kallar "lull-lull".
Verkligen fin LO!

jenny/e.j.m sa...

Åh vilken fiiin layout, dilorf, rullarna och fåglarna och blomman så fina.

Kram
Jenny/e.j.m

Ziro sa...

Åååh jättefin!!! Många fina detaljer, men det blir ändå inte för plottrigt och för mycket lull-lull. Kanonfin helt enkelt!

Carina sa...

Otroligt läcker layout!!! Gillar alla härliga detaljer...