söndag 9 januari 2011

Wintertime

Titeln är ju ganska passande, för nu är det väl snö i hela Sverige? Vi fick nästan 20 cm till tidigare i veckan.  Igår var det ett par plus och regn. Nog för att jag vill ha vår, men inte förren efter sportlovet, tack. :)

Allt jag använt mig av idag kommer från kitet Wintertime, från EchoPark. Det tog tyvärr slut i shoppen häromdagen, men det kommer förhoppningsvis igen... Jag gjorde en LO i min vanliga stil. Ganska ren och enkel med andra ord. Allt här finns i det färdiga paketet; papper, journalingcards, alfabeten (3 olika!) Stickersbårder + texter + dekorationer. Fotona är på min lilla 6åring som går i Hockeyskola. Han är ganska stor och ganska duktig.Det är han som på det vänstra kortet trycker upp en annan i sargen.. De funderade förra söndagen på om de kan plocka upp honom till -02 laget. Tror det får vänta ett år. Han är ju bara -04:a..  Men det är kul att de tycker att han är duktig.. :D

Till de två korten har jag lagt till ett cardstock. Sen har jag faktiskt totalfuskat. Till detta kit:et finns ett omslagspapper med, som visar lite om vad som finns i paketet. Titeln står ganska stor och man ser även en bit  av varje papper. Det är detta omslagspapper jag har använt mig av till korten, det är antagligen inte syrafritt, men vad spelar det för roll på ett kort, eller två? Överdelen där man ser alla papperna är det jag har använt. Även snögubben kommer från det papperet. Bokstäverna i "Grattis" kommer från samma kit.
Det enda jag har lagt till extra är blommorna på detta lilla fyrkantiga kortet. Det är 10*10 cm bara. 
Tack för mig! Jag hoppas nu tar vara på snödagarna som är och fotograferar mycket. 
Innan vi vet ordet av är det vår igen! 
~Maritha ~ Dilorf ~

1 kommentar:

Cornelia sa...

Själv tillhör jag det andra gänget... de som inte kan få vår fort nog. Nu har det varit nyår och ALL snö skulle gärna få smälta bort imorgon för min del!

Men okej... det blir ju fina foton, det blir det. Ibland iaf.

Gillar din hockey-LO! Vet du, jag tycker du ramat in bilderna lite som såna där samlarbilder. Jättefint!

Och visst är det kul med duktiga ungar!

Kram!