torsdag 6 januari 2011

Stör ej - skylt! + egobok

dottern börjar bli stor (snart 5) och ville ha en skylt till sin dörr där det står Välkommen inte in... men jag lyckades få det till Stör ej. Jag hittade en chipboard form av ett hjärta som jag ritade av på lite kartong som bas och sedan klätt det med dels cardstock och sedan ett papper från MMEs Lost & Found - Princess Crown. Jag har även klippt ut Princess för att använda den på skylten. Stör ej är skrivet med Thickers och blomman är en Prima blomma. Jag hade inte tänkt dekorera baksidan men dottern var bestämd på att det skulle stå Välkommen in där, synd att den sidan jag hoppas ska synas mest är minst dekorerad...
Så här ser den ut på dörren ;)

Och så min ego bok. 2011 är det år då jag ska träna mera och för att få mig att hålla det hela året har jag en bok där jag skriver ner dag för dag vad jag har gjort och hur det känns. Har även en sida där jag har skrivit upp lite olika mått och ska följa utvecklingen. Jag köpte en helt vanlig vit bok och klätt den med Pink Paislees Sweetness papper. Framsidan är täckt med Sweetest Day och lite stickers element. Jag har även använt lite stickles och prima pearls och rhinestones.

Insidan är baksidan på Sweetest Day samt lite stickers och bokstäver från Pink Paislee.
Insidan på baksidan är dekorerad med Pretty Lace och en ficka gjort av framsidan av Pretty Lace, där har jag tänkt lägga in fototn av min utveckling. Har ännu inte hunnit framkalla några med det ska bli några...
Baksidan är helt enkel, bara pappret. (bilden har ett kvitto på oxå för annars ville inte kameran fokusera..så bortse från den;) )
Jag fick ett tips av en kompis som satt och scrappade hos oss igår som hon hade sett på någon blogg (nu minns jag inte alls vilken det var) att göra hål och sedan skära en bit för att även få in mönstrat pepper innanför spiralringen. Så jag rev av ett papper från blocket och markerade med en penna avståndet och sedan gjorde jag hål med min crop-o-dile och klippte upp mot kanten. Sedan var det bara att pilla in pappret. Det blev ganska snyggt faktiskt.
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Ja, det blev verkligen jättefint, med pappret runt hålen och allting... läcker bok! Hoppas att den hjälper dej att nå dina mål!

Och stör ej-skylten är ju superduperfin!
Ler åt "Välkommen inte in"-citatet. Det skulle du kunna scrappa en LO av också!

Kram!

Maritha sa...

Vilken fin skylt.. Va goa de är.. "Välkommen inte in".. haha..

Du är duktigt som har tagit tag i tränandet. En fin bok att spara alla siffror i gör kanske det hela lite roligare. För en fin bok är det!