måndag 31 januari 2011

Gamla dopbilder

Hejsan! Måndag morgon, dags för en ny vecka. Och jag kan bara i förbigående nämna att jag tillbringar denna dag och ytterligare några i skidbackarna i Branäs. Så en riktigt GOD måndag är det! :):):)
Till dagens post har jag gjort en layout med 10 år gamla foton från sonens dop. Fotona är urusla. Liksom i princip alla  på min son under hans första fyra – fem år. Det är inte så lite tråkigt, men det är som det är. Så nu har jag börjat scrappa dem också för jag vill gärna ha med hans första år också i album. Och det är ganska kul att försöka göra det bästa av de foton man har.
Jonathans dop
Svart cardstock i bakgrunden och så Basic Grey Curio detaljer, både papper (Victoria, Cabriolet) och dekorationer. Jag köpte ett Curio dekorationskit och fick lite av varje – brads, glaced brads, knappar, die cuts mm och det var verkligen perfekt! Sen har jag också använt journaling ark från Take Note. De olika journalingarken är dubbla, en pappersdel och en genomskinlig dekorerad overlay, här har jag använt den med fjäril. I like! Titeln är skriven med Curio Micro Mono Stickers.
Jonathans dop detalj
Övriga dekorationser som jag använt är fina Artisan elements från Pink Paislee och vacker blomma från Prima.
Ha det gott!
Tesa

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Sådär kan det ju vara.. man har foton, men de är inte de bästa... men de berättar ju iallafall en historia och är väl värda att bevara!

Tycker du har gjort en alldeles underbar LO!

Mia KL sa...

klart att du ska scappa lite dåliga foton, det har jag oxå gjort. Jättefin LO har du lyckats med. Och har du sett att spetsen numera finns i webshoppen ;)