torsdag 7 oktober 2010

Tårta istället för kort...

har jag byggt till ett brudpar till bröllopet vi var i helgen. Jag fick idén från en Magnolia-tidning (tror att det var den senaste) och blev sugen på att pröva. Jag har gjort även en till som jag kommer att blogga om i min egen blogg vid tillfälle. Den här tårtan är gjort med Basic Greys Cappella serie samt French Vanilla cardstock. Jag har med min cuttlebug använd en scallop-rund spellbinder och fått ut bitar i olika storlekar för att skapa höjd på tårtan. Jag har använt både mönstrat papper och cardstock för att variera mig.

Sen har jag tagit papper som jag har gjort till rullar i olika längder och för att få tårtan att stå stadigt så har jag på båda ändarna av rullarna bigat en bit för att vika inåt och limma fast mot de utstansade bitarna. För att det inte ska bli så knöligt så klippte jag ut så att det blev ett tagmönster för då blev det inte omlott när jag vek in pappret (jag tror ni fattar om ni provar själva). Och sen på med dekorationer.
Brudparet har jag stämplat och målat med blandat Tombow och Distress Ink. Det är ungefär samma teknik som används och går alldeles utmärkt att variera. Och så har jag förhöjt lite detaljer med att ha på lite stickles på olika ställen. Ni ser även på blommorna nedan.

Här ser ni lite mer detaljer. Bladen är väldigt populära så de är tillfälligt slut men vi väntar på fler från leverantören. De små metallbladen är nya "charms" som ännu inte har hittat upp i butiken men de säljs 10 st för 3 kr.

Till tårtan gjorde vi även ett presentkort. Det var så mycket info som skulle i kortet så jag gjorde det enkelt genom att vika en 12x12 cardstock och bara skrev namnen på framsidan med lite dekorationer och så ett guldsnöre runt (finns hos Scrap-Perra men ännu ej upplagt i shoppen), likaså spetsen nertill finns i 3 färger (ännu ej i shoppen)



Jag hoppas att ni har lite inspiration till att göra egna tårtor ;)

Materiallista

Basic Grey - Cappella mönstrat papper och element stickers

Reprint cardstock - French Vanilla

Tombow pennorDistress ink

Stickles (vi har massor med färger så är ni intresserade innan vi hinner lägga upp dem i shoppen så maila och fråga)

Minirosor

Prima löv

Charms (återigen ännu ej upplagda)

Spets och guldsnöre (ej upplagt)


(sorry för det stora avståndet på raderna i materiallistan men får inte till det i bloggen nu)

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Underbar skapelse!

Maritha sa...

Så otroligt vacker! Vilket jobb!!

ScrapMyran sa...

Kul idé! Skitsnyggt med stickels på liljorna sådär! Gissar att tårtan uppskattades av brudparet?

Skärviknina sa...

Så fint! WOW! Det är liftvarning på denna!