tisdag 21 september 2010

Vi 2…

Hej alla!
Jag fick ett första härliga DT-kit fyllt med mustiga färger i blått och grönt med detaljer i vinrött. Som jag självklart kastade mig över! :):):) Det fick bli en layout med ett foto från i somras (känns lääääänge sedan…) då färgerna passade så fint med det vackra MME-pappret från serien So Sophie. Även journalingkortet i övre högra hörnet är från MME och So Sophie serien. Jag delade kortet på mitten för att få en lagom stor flärp (vilket förmodligen är dialektalt, men et utmärkt ord som förtjänar att spridas).
Vi 2... Här är en detaljbild av blomman, där det undre lagret är en vit primablomma och sedan har jag gjort en egen av en gammal boksida som inkats med lite Broken China, toppad med champagnefärgade halvpärlor från Reprint. Vi 2... detaljTiteln är en gratisfont hämtad från dafont.com och de härliga minibokstäverna är Cosmo Crickets Tiny Type – Green. Löven och cardstocken finns också att hitta i webshopen!
Tesa

3 kommentarer:

Cornelia sa...

*hehe* Var bor du? "Flärp" är iaf gångbart hos mej också, fattar precis vad du menar.

Helt enkelt en ljuuuuuuvlig LO och jättekul med bild på just DEJ! Härligt!

Underbara saker du fått att skapa med!

Julie Tucker-Wolek sa...

Soooooooooooo gorgeous Tesa!! I loveeeeeeeeeeeeee all the blue and that flower! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

li-bee-ti sa...

Simply gorgeous! Waiting for you to post it on your blog (need to understand what you wrote... LOL)
You're such a talented crafter and you are a great inspiration to me.
Thnak you!!!