tisdag 14 september 2010

Söt som en

Jordgubbe. Här har Petra alias Petra/peu skapat en LO och beskriver hur hon tänkte "Jag tänkte i färger och i jordgubbar. Mitt lilla barnbarn har en stickad jordgubbströja och mössa på sig i rött och grönt. Så jag försökte hitta dekorationer i färger som matchar. Bradsen i blommorna är faktiskt exakt samma gröna nyans som det gröna i tröjan. De mönstarade papperna är ur samma serie och 2 av dem har jordgubbsmönster. 8 Blad sitter i mitten på den vita blomman till höger på LO:n och ett blad i nedre vänstra hörnet som nyckelpigan(knapp) sitter på. Sen spann jag vidare på jordgubbstemat även i titeln. Halvpärlor sitter som en halvcirkel, en på var sida på det grönprickiga mönstrade pappret. Jag har använt 6 mönstrade papper som sagt var ur samma serie, men en del av papperna är bara små bitar av men 6 olika"
Härligt tema du valde, gillar det skarpt. Tack för ditt bidrag. Vill ni se mer av Petra Peu så kolla in bloggen.

4 kommentarer:

Maritha sa...

Välkomponerat. Och vilken liten söt jordgubbstös! :D

Cornelia sa...

Väldigt söta bilder, och så har du plockat upp färgerna ur fotona så fint till själva LO-n!

TesaB sa...

Budars så sööööt!!! Jättefin layout, håller med Cornelia om färgerna, så snyggt!

Unknown sa...

Men så söt! Och du har ju verkligen valt de perfekta papperna till de här fina fotona :)