tisdag 21 september 2010

Återigen flera generationer...

som dokumenteras på en LO, denna gång är det från Jessica/Hecka som vi har fått ett bidrag. Hon skriver: "Hej, här kommer mitt bidrag till september månadsutmaning. Den var superkul och väldigt svår då jag inte är van att använda så mycket dekorationer. Särskilt inte knappar...Men jag har följt mallen till punkt och pricka och hoppas att ni tycker om min tolkning. Svart cardstock och två foton, band och spets runt foto och textruta, 4 typsnitt i texten, 5 brads (en i klockan, 3 på morfar och ett vitt hjärta på gulthjärtat), 6 mönstrade papper (2 st under fotona, en under texten, guldhjärtat med mönster, klockan urklippt ur ett mönsterpapper och fjärilarna ur ett annat), 7 st blommor (5 pappersblommor och 2 minirosor) 8 st blad, 9 st knappar (8 st gömda bland blommorna och på blommorna, en på guldhjärtat under det vita brads hjärtat), 10 st halvpärlor på fjärilarnas kroppar. "Jag gillar hur du har löst det med mönstrade papper och fått in det som dekorationer också, härlig och blomkonstellationen är ju också så härlig. Tack för ditt bidrag. Vill ni se mer av Jessicas/Heckas arbete så spana in hennes blogg.

2 kommentarer:

TesaB sa...

Jättefin layout! Finstämda färger som passar så bra till fotona, och alla blommor och blader är bara så läckert!!!

Cornelia sa...

Vilken härlig blomsterhög, som du kombinerat på ett snyggt sätt med knapparna!
Fina foton också.