fredag 13 augusti 2010

Indie Girl + So Sophie = Kärlek

Å vad dessa två serier passar bra ihop, faktum är att Sassa Frass Lass (SFL) papper Indie Girl antagligen passar till det mesta - och jag hade turen att få den i mitt DT-paket! Pappren jag fick har en lite dovare ton än vad SFL brukar ha så till att börja med gav jag mig på en halv-vintage.

Jag älskar verkligen det här fotot på mina vänner (min sambos syskon) som jag tog i midsomras. Ville försöka fånga känslan av det grönskande körsbärsträdet i bakgrunden och då passade MME-SS-Gracious Greenery utmärkt! Jag klippte ut en rund "bullig" form som jag delade på mitten. Den lilla boarden man kan skymta i bakgrundenär från pappret Indie Girl - Ecelctic Elegance och det lite grönrutiga pappret är Indie Girl - Affection. Det är så mysigt med de vackra kanterna på SFL-papper tycker jag, mycket användbara. För att få den där lite gamla, brända looken som jag tycker passar fotot har gått över alla kanter med Distress (Vintage photo). Har använt minimalt med dekorationer, bara ett par primablommor (bland annat ATHENA FLOWERS POWDER PUFF) och en spets från egna gömmor.
På nästa LO har jag använt andra halvan av pappret MME-SS-Gracious Greenery men man kan knappt tro att det är samma papper eftersom det går i turkost på andra sidan - mycket användbart helt enkelt och glöm för guds skull inte att alltid spana in baksidorna =)

Ett ganska enkelt sätt att "lyfta" en LO tycker jag är att distressa kanterna på Cardstocken vilket jag gjort på flera av de alster som jag gjort av det senaste paketet (och så finns ju ALLA underbara färger i shoppen). Här har jag använt Distress Ink - Shabby Shutters, Broken China och Vitage photo. Även denna board kommer från ett SFL-papper, Indie Girl - Affection. Till Indie Girl-serien hör ett antal dekorationer och journalingrutan ochmitten på den oranga blomman kommer båda från ett ark med matchande stickers. Rubriken är delvis skriven med Alphabet Stickers - Blue.
Om ni gillar Indie Girl ska ni hålla ögon och öron öppna i veckan för jag har mer att bjuda på =)
Kram// ScrapMyran

4 kommentarer:

Maritha sa...

Två kanonsnygga layouter!! Tack för inspirationen!

Om jag inte missminner mig så var det just Indie Girl som fick följa med mig hem när jag var i butiken och hälsade på..

Härliga Papper!

Cornelia sa...

Härliga LO-er med väldigt vackra papper! Nackdelen med dubbelsidiga papper är ofta att de är liiiiika fina och användbara på båda sidor, alltså måste man köpa minst två! *S*

Mia KL sa...

Snyggt, visst är det härliga papper...

LisaVeronica sa...

den första lon var kärlek vid första ögonkontakt !♥
den andra jätte fin också! =)