torsdag 8 juli 2010

Mera Pink Paislee

Jag har gjort ytterligare en LO av mitt senaste DT-kitt, kan inte få nog av denna serie!

Liksom på den förra layouten valde jag att klippa ut detaljer från ett av pappren - så tjusigt! Jag har ramat in alla kanter med en vanlig ZIG-penna för att få lite volym och för att höja ytterligare använder jag häftkuddar. En snygg effekt är att skriva titeln med olika typsnitt, på denna LO har jag använd både chip boardbokstäver från Basic Grey, Primas alfabet Candy Apple (det röda) och Pink Paislee´s alfabet Expressions Ambrose.

Primas blommor funkar på allt, här har jag använt Inosence (prästkragen) och Athena. Halpärlor från Reprint är nästan ett måste på alla mina layouter. Fotot är taget förra sommaren och jag tycker att det är superhärligt - passar finfint till dessa färgglada papper!

Inga kommentarer: