tisdag 20 juli 2010

Jag behöver nog inte säga vad Cornelia inspirerades av...

när hon gjorde sitt bidrag till vår månadtävling - juli. Cornelia - alias Raggsocka har gjort en GITARR enbart av papper. Hon skriver så här: Vad glad jag är att jag hittade till er! Tycker ni hittar på såna skojiga utmaningar. Gitarren på månadens bild är ju hur härlig som helst! Jag fick genast en tanke om att faktiskt bygga en liten gitarr...lättare sagt än gjort, kan jag tala om *fniss* Men nu är den faktiskt klar och jag har försökt fota den efter bästa förmåga. Gitarren är knappt 25 cm lång och byggd helt och hållet av papper, förutom bandet då, såklart. Jag har haft riktigt kul och nu ser jag fram emot nästa månads tävling!

Här ser ni gitarren i flera vinklar, fram och baksida.


En helt underbar ide att bygga en gitarr. Och tack för de fina orden. Nu får vi lite press på oss att hitta en rolig tävling till augusti oxå;). Cornerlias blogg hittar ni här.
Nu är jag nyfiken på nästa tolkning av vår månadstävling, skicka in din också.

Inga kommentarer: