torsdag 15 juli 2010

Ännu mer My Minds´s Eye...

och nu har jag gått i mera lila och gula toner i serien So Sophie. Här är det sonen som har så underbart tålamod med mindre barn så jag ville visa med flera foton hur snäll han är mot en 1 åring som vill fånga bollen. Och jag tyckte att färgerna i papprerna även matchade klädseln på barnen. Och sedan har jag bara fritt skapat denna sida, funderade på om jag skulle utgå från en skiss men jag lyckades få till något som jag ändå var nöjd med.

Jag har tidigare gjort en mall på en diecut sida som jag använde på ett av de mönstrade papprerna för att ha upptill. Längst ner jag har bara tagit en remsa där jag har rivit ena sidan. Och mitten pappret har jag använt en edgescrapper på.
Blommorna är privata men de små lila blommorna har jag gjort själv på chipboard. Jag hade några chipboard som blommor men matchade inte i färg. Så jag tog ett av de mönstrade papprerna, klistrade dit chipboarden och sedan klippte ut och filade kanterna. Och sedan lite distress och voila, jag har matchande chipboardblommor. Och en halvpärla i mitten.
Jag tog en av MMEs journaling cards för min egen journaling och bara häftade fast lite band. När jag sedan limmade fast det gula pappret så lämnade jag en öppning så det är där jag stoppar ner kortet.
Titeln var ganska given tycker jag och är skriven med Pink Paislees Coconut bokstäver.

Alla papper i serien So Sophie är SÅÅÅÅ fina så ni kommer få se massor av alster från den framöver.

Material från shoppen:
MME - So Sophie - pappret Considerate Tulip (fram och baksida), Regal (fram och baksida)
MME - So Sophie- Journaling card
Pink Paislee. Expression Ambrose Alphabets - Coconut
Reprint -Pearls- Plommon
Prima - Mulberry Rose leaves - mörk gröna
Vit penna
Reprint - Cardstock - CC600 Brocade

Inga kommentarer: