lördag 15 maj 2010

Om ni inte har listat ut det...

så gillar jag att göra kort ;)...det är så kul att få fundera ut kort till mottagaren och se hur de uppskattas. Här är ett kort jag har gjort för ca 1 månad sen men glömt att visa er. Men nu så kom jag på att det var dags att visa det.

Botten är en cardstock och jag ville leka med de laserskurna papprerna som finns i Basic Grey serierna. Här är det Kioshis ena papper som jag har klippt ut två remsor a 14,5cm * 5 cm. Dessa finns på varsin sida om pappret. Och i mitten har jag ett "vanligt" mönstrat papper. Sen har jag stämplat grattis på ett annat mönstrat papper och duttat små vita pricker runt den och distressat kanten lite med lila färg.
Siffrorna kommer från ett av sticker bokstäverna som tillhör Kioshi serien och även lilla pippifågeln. Banden är privata men tycker att de höjer upp kortet. I högra hörnet där uppe finns några blingstenar.

Inuti kortet finns en skrivruta och en hel hög med blommor.

Materiallista i shoppen:
Basic Grey - Kioshi -Dollies -Ribbon
Basic Grey - Kioshi - Papper Kiku och Lilo
Basic Grey - Kioshi - Chip Sticker Shapes
Basic Grey - Kioshi - Stickers Mini Monograms
Reprint - Stämpel - Texter set
Reprint - Cardstock - Brocade
Prima - Pearls - Olika

Inga kommentarer: