fredag 14 maj 2010

Grattis kort till en 90 åring...

och det blev det ganska enkelt och lugnt kort med hänsyn till mottagaren:). Till stomme har jag använt cardstock som jag har skurit i storleken 15*15 cm. Sedan har jag med en hörnstans rundad av hörnen. Och framsidan är i princip täckt med ett mönstrat papper, Basic Grey, Kioshi Lilo. Blomman kommer från chipboarden till samma serie.

Titeln har jag skrivit för hand med en ZIG penna på pappret Kiku från samma serie och det är både fram och baksida på den i som en dubbel skrivruta. Har "sytt" med samma ZIG penna runt lite överallt och blomdekorationen. I hörnet valde jag att ha några halvpärlor som dekoration.
Även insidan dekorerades och det är med baksidan på Lilo. Grattis stämpel kommer från Reprints stämpelset som finns i shoppen. Blommorna är privata.
Det syns inte här men jag har valt att ha kortet stående dvs den öppnas uppåt för att få lite variation.

Materiallista på det som finns i shoppen:
Basic Grey - Kioshi - papper Lilo och Kiku
Basic Grey - Kioshi - Chip Stickers Shapes (chipboard)
ZIG penna - Aubergine
Cardstock - Repring - Brocade
Prima - Pearls - Baby Planet
Reprint - Stämpel - Texter set

Inga kommentarer: