torsdag 6 maj 2010

Dagens stora utmaning (för mig)!!

Dagens stora utmaning var att få besök av 20 st förskoleklassbarn som skulle tillverka Morsdagskort. Jag hade förberett med färgade A4 papper och punchade blommor. Samt en egen tanke om hur man kunde skapa två olika kort.

Eftersom det var 20 elever och jag endast får plats med 10-12st sittande i verkstaden, så delade jag in barnen i två grupper. Den ena med frilek i trädgården, och den andra pysslandes i verkstaden. Sedan var det fika med tigerkaka och saft och sedan bytte av grupperna.

Kortmakeri gick strålande och barnen kom på egna ideér och pysslade på, varje grupp håll på ca 40min med glädje vilket jag anser är ett gott betyg för att de trivdes!

Här kommer några av resultaten:



Jag visade också hur man kan vecka ett ovalt papper, till ett hjärta vilket ganska många prövade på. Man klipper till en lagom stor oval och viker den som ett dragspel/på samma sätt som en smällkaramell, och sedan viker den på mitten, och vips så har man hjärta!!




För att sammanfatta dagen så är det kul när man kan sprida skaparglädje!

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Vad coolt att ha barn på besök som fick skapa!!!

Jag tror att barnen hade jättekul!!

Charlotta